پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره هم نوعی پارتیشن است که برای تقسیم یک مکان بزرگ به بخش های کوچک یا تفکیک فضا های مختلف مسکونی ، ااداری ، تجاری و دانشگاهی به کار میرود.ساختار این نوع پارتیشن به گونه ای است که دارای ستون های متعددی میباشد که نصب آن ها را راحت تر میکند و باعث میشوند هیچ لغزندگی وجود نداشته باشد و همچنین این پارتیشن ها به صورت قاب های یک تکه هستند و حذف خطوط اضافی روی آنها باعث شده ظاهری زیباتر داشته باشند.

اگر قصد این را دارید که محل کار یا خانه خود را به چند قسمت تقسیم کنید اما نه وقت و حوصله بریز و بپاش های اضافی برای دیوار چینی و ایجاد دیوار را دارید ، به شما پیشنهاد میکنیم که انواع پارتیشن اداری را مشاهده کنید و نسبت به سلیقه و نیاز خود یک مدل از مدل های دوجداره یا تک جداره را انتخاب کنید و سفارش دهید.

این محصولات کاربرد های متفاوتی دارند که عبارتند از : برای جدا کردن هال و پذیرایی از هم، برای ایجاد دو کلاس درس مختلف از یک کلاس، برای پنهان کردن بخش هایی از ساختمان از دید عموم، برای ساخت یک فضای بازی برای کودکان، برای تفکیک ورودی از بخش های دیگر ساختمان.

این مدل پارتیشن ها از مواد مختلفی مانند شیشه ، ام دی اف و آلومینیوم ساخته میشود و همچنین ارتفاع و اندازه آنها نسبت به نیاز و سفارش مشتریان ساخته میشود مثلا عرض این مدل پارتیشن ها کاملا با نظر مشتریان است اما ارتفاع آنها کوتاه ، نیمه بلند و بلند است اما بهتر است که ارتفاع این سبک از پارتیشن ها بیشتر از 2 متر نباشد.

انواع پارتیشن

پارتیشن اداری تک جداره

یکی از مدل های رایج پارتیشن اداری که امروزه در بیشتر ادارات و شرکت ها مشاهده میکنید پارتیشن اداری تک جداره است که توانسته با ویژگی هایی که دارد ، نیاز های کارمندان و شرکت ها را کاملا حل کند و به یکی از محبوب ترین پارتیشن ها تبدیل شود.

پارتیشن تک جداره با استفاده از مواد مختلف مانند ام دی اف، شیشه و آلومینیوم ساخته می شود که ابعاد و ارتفاع آن بسته به نیاز مشتری قابل تغییر است؛ به عنوان مثال پارتیشن تک جداره را می توان به صورت کوتاه، نیمه بلند، بلند و حتی تا سقف طراحی کرد اما در هر حال توصیه می شود که ارتفاع درب پارتیشن کمتر از دو متر نباشد.

یکی از رایج ترین پارتیشن های اداری تکجاره ، پارتیشن با پانل ام دی اف 16 میلی متری است که مانند پارتیشن های دوجداره عایق کامل صوت و حرارت نیستند اما میتوانند تا حد زیادی از نقوذ حرارت و سر و صدا و گرد و خاک جلوگیری کنند و یک حریم خصوصی برای افراد ایجاد کنند.

این نوع پارتیشن های تک جداره دارای مدل های مختلفی مانند شیشه ای ، آلومینیومی ، ام دی اف و فلزی و غیره هم هستند که هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند.

ساختار پارتیشن تک جداره

ساختار این نوع پارتیشن ها همانطور که در عکس ها و در مکان های دیگر مشاهده کرده اید دارای یک جدار با اسکلت باریک و ظریف است و قابلیت آکوستیک شدن را ندارند و در فضاهایی استفاده میشوند که سر و صدا کم باشد و امکان نصب پارتیشن پارتیشن های دوجداره مثل پارتیشن فلزی وجود نداشته باشد.

نصب و اجرای این پارتیشن ها در فضاهای مختلف دارای محدودیت هایی میباشد مثلا در فضای مورد نظر باید طرح تقسیم بندی مشخص باشد و تیغه چینی هم برای مدت کوتاه و کمی طراحی شده باشد.

همچنین این سبک از پارتیشن های مورد استفاده در ادارات دارای باکس های مخصوص و قسمت هایی هستند برای قرار دادن و جلوگیری از دسترس بودن سیم ها و کابل ها استفاده شده که این قسمت ها کاملا سیم ها را پنهان میکنند که این مورد از بهترین مزایا این نوع پارتیشن است.

اجزای تشکیل دهنده پارتیشن اداری تک جداره

درب

درب استاندارد شیشه ای به عرض ۹۰ سانتی متر و با ارتفاع نهایی ۲۱۰ سانتیمتر و با ضخامت شیشه ۱۰ میلیمتر

درب شیشه ای تک‌لنگه و دولنگه.

درب شیشه ای سکوریت با رنگ ساده یا برنز و لول تخت براق( و امکان استفاده از شیشه های رنگی و لمینت شده).

امکان استفاده از استیکر یا سند بلاست کامل ، راه راه، نیمه و یا همراه با لوگو و آرم شرکت ها

پنل معلق ساده و راه راه ( کات روی صفحات سلولزی ) و پارچه ای.

درب شیشه ای مستقیم به دیوار

پر کننده

شیشه استاندارد سکوریت به ضخامت ۱۰ میلیمتر.

شیشه استاندارد سکوریت به ضخامت  ۸ میلیمتر.

مواد و یراق آلات

پروفیل آلومینیومی با آلیاژ ۶۰۶۳ اِیجینگ شده ( سخت شده با عملیات حرارتی ) با پوشش آنودایز بیش از ۱۵ میکرون و مواد آبکاری آلوفینیش آلمان.

دستگیره و لولای مرونی ایتالیا و دستگیره هوپه آلمان

پنل معلق پارچه ای و سلولزی

عایق بندی

پارتیشن تمام ارتفاع (LFH)  دردیواره های بدون درب , باتوجه به مواد مورد استفاده قابلیت کاهش عبور صدا حدود ۴۰ دسی‌بل دارد.

رنگ

پروفیل آنودایز مات ( رنگ طبیعی آلومینیوم)، رنگ استاندارد میباشد و رنگهای پودر الکترواستاتیک بنابر درخواست قابل اجرا میباشند.

سایر اجزا و قابلیت ها

امکان نصب پنل سلولزی معلق بر روی شیشه ها .

امکان نصب کابینت های سلولزی معلق بر روی شیشه ها .

امکان اجرای استیکر به صورت تمام ، نیمه ، راه راه ، طرح های دکوراتیو و یا آرم و لوگو

قابلیت ترکیب با پارتیشن بتا ( پارتیشن دو جداره آلومینیوم و شیشه / آلومینیوم پانل چوبی و شیشه ) و لاندا ۲

امکان لمینیت طرح‌دار به سفارش مشتری.

امکان چاپ طرح‌دار به سفارش مشتری.

انواع پارتیشن

ویژگی های پارتیشن تک جداره

  1. به آسانی جا به جا می‌شود.
  2. امکان استفاده از یراق آلات و قفل
  3. هزینه کمتری نسبت به پارتیشن دوجداره دارد.
  4. نصب و راه اندازی سریع
  5. نمایی مدرن به فضا می بخشد.
  6. مناسب تفکیک سازی و تقسیم بندی محیط در کمترین زمان با اقتصادی ترین هزینه
  7. امکان چاپ لوگو و طرح
  8. زیبایی و تنوع زیاد
  9. امکان مونتاژ و دمونتاژ سریع و آسان

 مزایا و معایب انواع پارتیشن تک جداره

  1. متناسب با هر سلیقه و همینطور هر نوع فضایی وجود دارد.
  2. نصب و راه اندازی انواع پارتیشن های اداری به سرعت و آسانی بوده و نیازی به زمان طولانی مدت نخواهد داشت.
  3. این محصولات را را می توانید با قیمت مناسب تر نسبت به پارتیشن دو جداره خریداری کنید.
  4. اما از معایب هر یک از پارتیشن های تک جداره می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:
  5. این پارتیشن ها کاملا بر عکس پارتیشن اداری دو جداره بوده و خاصیت آکوستیک ندارد؛ یعنی به راحتی صدا را به بیرون منتقل می کند و عایق صدا نخواهد بود.
  6. این پارتیشن ها به دلیل اینکه لایه های کمتری داشته و نازک است، گرما را به خوبی عبور نداده و امکان دارد در فصل سرما فضای سردتری داشته باشید. پس در بیانی واضح تر باید بگوییم که عایق حرارت و گرما هم نمی باشد.
  7. در رنگ ها و ترکیب های متنوعی تولید و عرضه می شوند و در نتیجه هر نوع سلیقه ای را راضی می کنند.
  8. پروسه نصب خیلی سریع و آسان است.
  9. پروسه دمونتاژ هم مانند پروسه نصب آن سریع و بی دردسر است.
  10. قیمت این محصولات نسبت به پارتیشن دو جداره کمتر است.
  11. اما این پارتیشن ها ، معایبی نیز دارند مانند:
  12. خاصیت آکوستیکی ندارد.
  13. عایق حرارات و گرما نیست.

پارتیشن تک جداره با فریم آلومینیوم

در این مدل از پارتیشن میتوان از شیشه های 4 تا 6 میل هم در داخل فریم استفاده کرد تا علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری ، هم به ایجاد نور و روشنایی کمک کند و هم اینکه کار فرما و کارمندان بتوانند به یکدیگر دید کافی و مناسب داشته باشند.

همچنین برای این پارتیشن ها میتوان درب هایی برای ورود و خروج در نظر گرفت که این درب ها میتوانند به سازمان و ادارات کمک می کند تا محیط های خاص اداری مانند اتاق های مالی که اسناد مهمی در آن ها نگهداری می شوند و یا جلسات خاصی در آن ها برگزار می شود را از دسترس افراد متفرقه خارج سازند.

همچنین شرکت ما مواد شوینده هم مخصوص این پارتیشن ها به فروش میرساند تا با خیال راحت و هر موقع که لازم بود تمامی قسمت های پارتیشن را تمیز و براق کنید.

برخی مشخصات این نوع پارتیشن ها :

فریم الومینیوم از سیستم اکتانورم آلمان ، بیلت 6063 ایرالکو و رنگ الکترو استاتیک

پر کننده ها از ام دی اف 16 و 8 میل با روکش ملامینه ضد خش و قابل شستشو  با مغز آناچای تایلند

شیشه 4 تا 6 میل داخل فریم با قابلیت سند بلاست

با اتصالات الیت ، خود ایستا

 پارتیشن تک جداره شیشه ای فریم لس

پارتیشن شیشه ای فریم لس تک جداره از نوعی پارتیشن است که در ساخت آن از فریم آلومینیومی پروفیل شده استفاده میشود که این سازه ها به استحکام و مقاومت کمک زیادی میکنند.

شیشه های این سبک از پارتیشن هم که تک جداره هستند و با مدل های سکوریت شده ساده ، سندبلاست یا ساتینا ساخته میشوند.

این نوع پارتیشن ها مخصوص فضاهایی هستند که نور درون مکان کم است و محیط دارای متراژ کمی است زیرا این پارتیشن ها فضای بسیار کمی را اشغال میکنند و باعث طراوت و شادابی و زیبایی محیط میشوند.

پارتیشن تک جداره چوبی

پارتیشن چوبی تک جداره از کلاسیک ترین و شیک ترین انواع پارتیشن است که این پارتیشن ها در شرکت ما از بهترین چوب روسی و چوب های با کیفیت دیگر طراحی و ساخته و نصب میشوند و برای مکان هایی است که زیبایی بسیار مهم است.

همچنین باید گفت که این سبک پارتیشن از گرانترین مدل ها است زیرا از متریال اصلی و با کیفیت و همچنین شیشه های برند و مستحکم برای ساخت آنها استفاده میشود.

پارتیشن تک جداره شیشه مات

پارتیشن شیشه مات تک جداره به پارتیشنی گفته میشود که شیشه های استفاده شده در آن سندبلاست مات شده هستند زیرا مات کردن شیشه از طریق روش سندبلاست بهترین روش برای پارتیشن ها است.

ام دی اف استفاده شده در این سبک 16 میلیمتر استاندارد و شیشه ها به صورت فلوت میباشند,قیمت این مدل هم به دلیل استفاده جنس کمتر به مراتب پایینتر میباشد به همین خاطر در برخی از پروژه ها که بیشتر ملاک جداسازی فضاها مد نظر میباشد بهتر است از این گزینه استفاده گردد.

پارتیشن تک جداره با شیشه راه مات

پارتیشن شیشه راه مات تک جداره هم مانند مورد بالا دارای شیشه های راه مات سندبلاست است به طور مثال اگر روی شیشه یک خط با ضخامت 2 سانتی متر سندبلاست شده باشد فاصله خط بعدی سندبلاست نیز 2 سانت میباشد که سند بلاست نشده است و از یک طرف آن طرف دیگر شیشه قابل رویت است.

معمولاً از پارتیشن با شیشه سند بلاست راه مات برای فضاهایی استفاده میشود که صرفاً محدود کردن دید از داخل اتاق به بیرون یا بلعکس ملاک نباشد و به راحتی و با گذر از کنار دیوار پارتیشن نتوان آن سوی پارتیشن را با دقت دید و دید واضح را نیز تا حدودی محدودتر کند و این پارتیشن در محیط اداری  به نوعی باعث جلوگیری از خستگی به علت مدام بودن یک روال کاری برای کارمندان میشود.

پارتیشن تک جداره 6 میل

پارتیشن 6 میل تک جداره از مدل هایی است که قابلیت نصب ، باز کردن و جابجایی دارد.

این پارتیشن ها از شیشه های 6 میلی متری ساخته میشوند اما هیچ کمکی به پنهان کردن فضای مورد نظر و جلوگیری از عبور صدا و حرارت ندارند ولی فقط تاثیر زیادی بر روشنایی و کاهش مصرف برق دارند.

همچنین محیطی زیبا ایجاد میکنند و هر فرد دارای فضای و حریم خصوصی جداگانه خودش میباشد.

پارتیشن تک جداره ام دی اف

برای ساخت پارتیشن تکجداره از 16MDFمیلیمتری استفاده می شود و البته در هر ارتفاعی قابل پیاده سازی میباشد که برای درب ارتفاع اگر بیشتر از 200 سانتی متر باشد مناسب تر است.

پارتیشن تک جداره آلومینیومی

پارتیشن تکجداره آلومینیومی از متداول ترین و پر طرفدار ترین مدل های پارتیشن اداری و خانگی است که برای ساخت آن از یک ورق آلومینیومی 4 میلی متری استفاده میشود.

این نوع پارتیشن دارای قابلیت و ویژگی های انعطاف پذیری ، ایجاد محیط کاری زیبا و پویا ، توجه ویژه به نور ، به حداقل رساندن اختلال در امور کاری در سایه ایجاد یک ایستگاه کاری مرتبط و در عین حال مجزا با حفظ حریم خصوصی و از همه مهمتر مقرون به صرفه بودن و توجه به هزینه های کلی است که طراحان مبلمان اداری را به سوی طراحی پارتیشن آلومینیومی سوق داده است.

 پارتیشن تک جداره شیشه ای

اگر ایجاد نور کافی در محیط برای افراد مهم باشد ، این پارتیشن شیشه ای تک جداره بهترین گزینه است که قطر این مدل پارتیشن ها 10 میلی متر است و فقط با آلومینیوم یا فریم ام دی اف ساخته میشود.

برای ساخت این سبک از پارتیشن ها از هر نوع شیشه ای با هر نوع ضخامتی طبق سلیقه مشتری ساخته میشود و همچنین به دلیل اینکه شیشه های این نوع پارتیشن قابل شست و شوی کامل است ، قابلیت استفاده و نصب در هر مکانی مانند بیمارستان ها و آزمایشگاه ها را دارد.

 پارتیشن تک جداره سرویس بهداشتی

پارتیشن استخر ، پارتیشن سرویس بهداشتی ، جدا کننده سرویس بهداشتی HPL ، لاکر استخر ، پارتیشن ضد آب HPL ضد آب ، ضد مورییانه ، ضد بخار آب ، آنتی باکتریال ، ضد اشتعال ، مقاوم در مقابل خش خوردگی ، دارای تنوع رنگ ، قیمت مناسب، ماندگاری بلا و … می باشد که از آن در استخرها و در محل هایی که حمله یون کلر و سدیم یا رطوبت بالا وجود دارد پیشنهاد می شود.

 پارتیشن تک جداره لترون

لترون ترکیبی از تخته های چند لایه چوب نرم و یا ضایعات خرد شده و تراشه های کارخانه های چوب بری تشکیل میشود و این خرده ها به نسبت ذرات اولیه تشکیل دهنده MDF بزرگ بوده به صورتی که قابل رویت می باشند اما در ام دی اف این امر امکان پذیر نیست.

ورق لترون تولیدی با توجه به پستی و بلندی های موجود در سطح، قبل از روکش زدن به وسیله ماشین آلات و ابزار بسیار دقیق پرداخت گردیده و ساییده می شوند. پس از آن روکش نهایی با توجه به نیاز و سفارش، روی این ورق چسبانده و پرس می شود.

 سایر پارتیشن های تک جداره زیر نظر مهندسین مشاور نادایران

پارتیشن دوجداره آلومینیوم و شیشه / آلومینیوم، پرکننده سلولزی و شیشه با سازه داخلی گالوانیزه

پارتیشن دوجداره آلومینیوم و شیشه / آلومینیوم، پرکننده سلولزی و شیشه با سازه داخلی سلولزی

پارتیشن دوجداره آلومینیوم و شیشه / آلومینیوم، پرکننده سلولزی و شیشه  با سازه داخلی آلومینیومی

پارتیشن دوجداره پرکننده سلولزی و شیشه

تک جداره آلومینیوم و شیشه فریم لس

دوجداره آلومینیوم و شیشه فریم لس

 پارتیشن تک جداره جدید

یکی از مهم ترین مزایای استفاه از پارتیشن های تک جداره جدید ، عرضه آن ها در رنگ بندی های جذاب می باشد که می توان گفت متناسب با همه سلیقه ها موجود می باشد و همین امر باعث شده است که جلوه زیبایی به محیط بدهد. از دیگر مزایای این پارتیشن سرعت بالا در نصب پارتیشن تک جداره بوده و به دلیل استفاده از زمان کمتر باعث صرفه جویی در زمان می شود.

 پروفیل پارتیشن تک جداره

کاربرد پروفیل پارتیشن تک جداره ثابت نگه داشتن شیشه تک جداره 4 میلیمتری می باشد، پروفیل پارتیشن تک جداره تنها برای پنجره های تک جداره استفاده می شود.

از فواید پروفیل پارتیشن تک جداره می توان به این موارد اشاره کرد :

  •  جلوگیری از ورود گرد، غبار و آب و باران از فواید استفاده از پروفیل پارتیشن تک جداره می باشد.
  • مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی از دیگر فواید پروفیل پارتیشن می باشد.