پارتیشن ام دی اف

پارتیشن ام دی اف چیست؟

برای طراحی و ساخت پارتیشن mdf دو طرف کار از پانل های تمام ام دی اف استفاده میشود که میتواند دکوراسیون شرکت و خانه ها شیک و زیبا کند و جلوه ای ناب اهدا کند.پارتیشن ام دی اف نازک که ام دی اف آن به عنوان فیبر شناخته میشود و برای ساخت کف کشوها، پشت کابینت ها، رویه درب ها، دیوارکوب، پوشش های سقف، ساخت غرفه های نمایشگاهی استفاده می شود.همچنین پارتیشن ام دی اف ضخیم که از ام دی اف آن هم برای ساخت انواع محصولات از قبیل میز اداری، کمد، قفسه، نیمکت، کابینت، تخت و حتی سازه های معماری استفاده می شود.

پارتیشن mdf

برای آشنایی شما با پارتیشن mdf ما یک سری از ویژگی های این نوع پارتیشن را برای شما جدا کرده ایم تا با مطالعه آنها کاملا با این سبک از پارتیشن آشنا شوید :

ام دی اف ها دارای سطوح صاف و یکدست می باشند

ام دی اف ها قابلیت هایی همچون ماشین کاری، ابزار زنی و سمباده زنی دارند

پروفیل دانسیته همگن و یکنواختی در ام دی اف وجود دارد

در ام دی اف روسازی های مختلفی اعم از روکش های چوبی، روکش های غیرچوبی و رنگ آمیزی و ….وجود دارند.

ابعاد ام دی اف در مقابل فشرده شدن دارای مقاومت بالایی هستند.

توسط لبه های صاف قابلیت شکل پذیری را دارند.

در ام دی اف معایب چوب وجود ندارد.

ام دی اف آن قدری زیبا می باشد که حالات های آن شبیه به چوب های زیبا و نرم می باشد.

ام دی اف دارای قیمت مناسب و به صرفه ای می باشد.پارتیشن ام دی افی

ام دی اف (mdf) چیست؟

ام دی اف مخفف واژه تخته فیبر با چگالی متوسط است و جزو فراورده های چوبی محسوب مبشود.

ام دی اف یک نوع تخته فیبر است که به روش خشک تولید میشود و چگالی آن بین 650 تا 800 کیلوگرم بر متر مکعب است.

در واقع ام دی اف ترکیبی از تکه های ریز چوب نرم و چوب سخت است و در صنایع چوبی مانند ساخت پارتیشن و مبلمان و تخت و کمد و غیره کاربرد های زیادی دارد.

ام دی اف دارای خصوصیات و ویژگی هایی است که عبارتند از :

خصوصیات فیزیکی و مکانیکی بالا

دامنهٔ وسیع دانسیته (چگالی = وزن مخصوص)، ضخامت و ابعاد ام‌دی‌اف قابل تولید

قابلیت ابزارخوری، ماشین‌کاری و سنباده‌ زنی

سطوح صاف و متراکم

قابلیت شکل‌پذیری و لبه‌های صاف

عدم وجود معایب چوب

پروفیل دانسیتهٔ یکنواخت و همگن

قابلیت انجام روسازی‌های مختلف همچون انواع روکشی‌های چوبی و غیرچوبی، رنگ‌آمیزی و غیره

پایداری ابعاد و مقاومت در برابر فشرده شدن

زیبایی ظاهری، طبیعت ملایم و ظریف و حالات شبیه به چوب

قیمت مناسب

پارتیشن ام دی اف اداری

در طراحی داخلی ادارات ، منازل و همچنین سازمان ها و موسسه های دولتی و اداری ، استفاده از پارتیشن های مختلف مانند پارتیشن ام دی اف باعث بهره برداری درست از فضای موجود میشود.

علاوه بر این با نصب پارتیشن میتوانید فضای شیک و زیبا داشته باشید و همچنین هر کارمند دارای حریم خصوصی باشد و کار فرما نیز به همه کارمندان دید کافی و کامل داشته باشد.

حالا یکی از انواع پارتیشن اداری ، پارتیشن mdf است که امروزه تقریبا تمامی افراد این مدل پارتیشن را میشناسند و طرفداران و مشتریان زیادی نیز دارد زیرا دارای طرح و مدل های مختلف است و همچنین در کیفیت های مختلف ساخته میشود و قیمت مناسبی هم دارد.

بر خلاف برخی دیگر از انواع پارتیشن که فقط مخصوص فضاهای اداری هستند ، این مدل دارای مدل های تک جداره و دوجداره میباشد که علاوه بر اینکه در فضاهای اداری استفاده میشود ، در منازل نیز کاربرد دارد.

پارتیشن ام دی اف (mdf) در خانه

همانطور که میدانید پارتیشن به معنای جداسازی و تقسیم فضا است و در صورتی که بخواهید خانه یا محل کار را به دو یا چند قسمت تقسیم کنید میتوانید از پارتیشن های مختلف مانند پارتیشن mdf یا پارتیشن شیشه ای استفاده کنید.

پارتیشن mdf دارای مدل های تک جداره ، دوجداره و ثابت و متحرک و کوتاه و بلند است و همچنین قابلیت جابجایی دارد یعنی بعد از نصب در محلی ، میتوانید آنها را به محلی دیگر انتقال دهید.

علاوه بر اینکه از پارتیشن mdf در اداره ها و محل کار استفاده میشود ، همچنین از آنها بعنوان یک دکوراتیو در منزل هم استفاده میشود البته در صورتی که متراژ خانه بالا باشد و باعث کوچک و کم شدن فضا نشود.

همچنین لازم است بدانید که پارتیشن های mdf دارای روکش های متنوع و زیبایی هم هستند مه بهترین و محبوب ترین آنها PVC , HPL و VINILIUM می باشند.

از دیگر روش های این مدل پارتیشن ها میتوان به روکش فرمیکا و روکش ملامینه اشاره کرد که در آن کاغذ دکوراتیو آغشته به رزین در شرایطی با حرارت بالا و فشار بالا بر روی تخته ام دی اف چسبانده می شود.

این سبک پارتیشن ها به دلیلی زیبایی و جای کمی که میگیرند ، میتوانند تاثیر چشم گیری روی دکوراسیون داخلی منزل بگذارند و آرامش خاصی به خانه بدهند و نکته دیگر این است که میتواند نمونه متحرک را خریداری کنید و در زمان اسباب کشی ، آنها را هم به خانه جدید انتقال دهید.

پارتیشن تک جداره ام دی اف

پارتیشن ام دی اف تک جداره یکی از مدل های پاریشن ام دی اف است که گاهی اوقات کامل ام دی اف است و گاهی اوقات متشکل از ام دی اف و شیشه است و همچنین دارای مدل ها و در اندازه های مختلف ساخته میشود.

پنل های این سبک پارتیشن را میتوان بعد از نصب دوباره جابجا کرد و همچنین شیشه ها را هم میتوان از نوع مات ، راه مات یا ساده انتخاب کرد.

ساخت این مدل تک جداره نیاز به زمان زیادی ندارد و همچنین نصب یا جابجایی این مدل هم بسیار ساده و آسان میباشد و همین دلایل باعث شده که از محبوب ترین و پر فروش ترین پارتیشن های اداری و خانگی محسوب میشود.

این مدل پارتیشن میتواند بدون اتصال به سقف ایستادگی خوبی داشته باشد ، یعنی علاوه بر اینکه دارای زیبایی خاصی است ، دارای استحکام و مقاومت بالایی هم است.

برای ساخت این مدل پارتیشن از ام دی اف هایی با ضخامت 8 سانتی متر استفاده میشود که اسکلتی باریک دارند و میتوان قفل و یراق ها را روی آن نصب کرد.

این نوع پارتیشن برای ایجاد فضایی خصوصی و پوشیده بسیار مناسب است اما عیب بزرگی که دارد عایق نبودن آن نسبت به صدا و حرارت است. از این رو برای مکان هایی که آرامش و سکوت برای تمرکز کاری حائز اهمیت باشد استفاده از این پارتیشن پیشنهاد نمی‌شود.

مزایا پارتیشن ام دی اف تک جداره

  • پارتیشن MDF تک جداره به راحتی و خیلی سریع نصب می‌شود
  • هزینه کمتری دارد
  • طرح ها و رنگ های متنوعی دارد
  • دمونتاژ سریعی دارد.

معایب پارتیشن ام دی اف تک جداره

  • عایق صدا ندارد و صدا به راحتی انتقال داده می‌شود.
  • باعث اتلاف انرژی می‌شود چون عایق حرارت و گرما نیست.

پارتیشن ام دی اف تک جداره با شیشه راه مات

پارتیشن تک جداره ام دی اف با شیشه راه مات به پارتیشنی گفته میشود که شیشه های استفاده شده در پارتیشن به صورت سندبلاست(سندپلاست) راه مات شده باشد،شیشه راه مات در پارتیشن به این صورت است که روی سطح شیشه پارتیشن سندبلاست را به صورت خطهای موازی با هم اجرا میکنند,به طور مثال اگر روی شیشه یک خط با ضخامت 2 سانتی متر سندبلاست شده باشد فاصله خط بعدی سندبلاست نیز 2 سانت میباشد که سند بلاست نشده است و از یک طرف آن طرف دیگر شیشه قابل رویت است,معمولاً از پارتیشن با شیشه سند بلاست راه مات برای فضاهایی استفاده میشود که صرفاً محدود کردن دید از داخل اتاق به بیرون یا بالعکس ملاک نباشد و به راحتی و با گذر از کنار دیوار پارتیشن نتوان آن سوی پارتیشن را با دقت دید و دید واضح را نیز تا حدودی محدودتر کند.

این پارتیشن در محیط اداری و یا خانگی باعث جلوگیری از خستگی افراد میشود و شیشه های این نوع پارتیشن به صورت فلوت و بدون خط و خش و موج بکار گرفته میشوند.

پارتیشن ام دی اف دوجداره

در پارتیشن ام دی اف دوجداره همانند پارتیشن تک جداره،متریال مصرفی شامل  ام دی اف درجه 1 و شیشه 4، 6 یا 8 میل دوجداره می باشد و برای ایجاد حریم خصوصی از شیشه های مات یا پرده های کرکره ای استفاده میشود.

ضخامت این نوع پارتیشن ام دی اف دوجداره اداری ، 10 سانت است و در اندازه و ارتفاع های مختلف ساخته میشود که نسبت به کاربرد و درخواست مشتریان است.

ارتفاع این مدل ها بستگی به مواردی مانند جریان گردشی هوا ، عایق بودن صدا و حرارت دارد و همچنین ارتفاع شیشه های پارتیشن این مدل هم بستگی به نور موجود در محل و همچنین قرار گیری صندلی در پشت پارتیشن و سلیقه مشتریان متغییر می باشد.

این پارتیشن ها علاوه بر اینکه عایق صدا و حرارت هستند ، همچنین میتوان برای ایجاد کابل های شبکه و سیم کشی هم به راحتی از این نوع پارتیشن ها استفاده کرد.

مزایا پارتیشن ام دی اف دوجداره

  • پارتیشن های دو جداره تنوع و زیبایی بیشتری دارند مخصوصا در مدل هایی که ارتفاع آن ها تا سقف است
  • دوام و مقاومت این نوع پارتیشن بسیار بالاست و بعد از نصب آن در صورت نگه داری مناسب نیازی به تعمیر یا تغییر تا چندین سال نخواهد داشت.
  • پارتیشن دو جداره با توجه به ضخامتش عایق صدا است و مانع انتقال صدا بین فضا ها می‌شود
  • از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند چون عایق حرارت است.
  • می‌توان برای این نوع پارتیشن پنجره یا پرده کرکره نصب کرد که این مزیت در دکوراسیون فضا موثر است.
  • خود ایستا هستند یعنی به هیچ ستونی نیاز ندارند.

معایب پارتیشن ام دی اف دوجداره

  • پارتیشن MDF دو جداره نسبت به تک جداره هزینه بیشتری دارند که این هزینه ممکن است دو برابر باشد اما در برابر امکاناتی که دارد مقرون به صرفه خواهد بود.
  • عدم امکان تغییر شکل یا جابه جایی در برخی از مدل ها نیز جزو معایب این نوع پارتیشن است.

پارتیشن ام دی اف دوجداره دو قسمتی

به پارتیشن هایی گفته می شود که دارای استراکچر آلومینیومی می باشد و پر کننده آن صرفا از انواع ام دی اف ( ملامینه، هایگلاس، لمی گلاس و… ) تشکیل شده که به وسیله یک تراورس به دوقسمت به سفارش کارفرما یا پیشنهاد آتلیه  تولید و اجرا می شود و از ارتفاع 220 تا 300 سانتی متر قابل اجرا می باشد.

پارتیشن های دو جداره آرفونی با استراکچر آلومینیوم و قابلیت عبور کابل و همچنین استفاده از انواع پرکننده ها مانند شیشه، ام دی اف، آلومینیوم، پنل های دکوراتیو و کلیه صفحات و پر کننده هایی که داری ضخامت 6mm می باشد در این پارتیشن ها قابل استفاده می باشند.

ضمنا پارتیشن هایی که در آنها از شیشه به عنوان پرکننده استفاده می گردد قابلیت نصب کرکره ولوم دار را دارا می باشند .

پارتیشن ام دی اف دوجداره با شیشه سندبلاست مات

به پارتیشنی میگویند که به صورت سندبلاست(سندپلاست) مات شده باشد،روش مات کردن شیشه از طریق سندبلاست بهترین بازدهی را بر روی شیشه های پارتیشن خواهد داشت،بدین صورت که اگر پارتیشن دوجداره به عنوان دیوار جداکننده فضای بین دو اتاق مورد استفاده قرار گرفته باشد و نور طبیعی از پنجره ای که در داخل یکی از اتاقها قرار دارد تامین شده باشد و اتاق دوم فاقد پنجره باشد با استفاده از شیشه سندبلاست مات در پارتیشن نور از شیشه عبور کرده و به اتاق بعدی نیز خواهد رسید،با توجه به چنین قابلیتی در این پارتیشن برای جداسازی فضای بین دو مکان با دو کاربری مجزا که نبایست به یکدیگر دید داشته باشند و بتوانند از نور دو فضا استفاده کنند پارتیشن دوجداره با شیشه سندبلاست مات بهترین گزینه میباشد.

مزایا استفاده از انواع پارتیشن MDF

  1. ظاهر زیبا و هماهنگ با سایر بخش های مبلمان اداری
  2. قیمت مناسب به نسبت پارتیشن آلومینیومی و سایر متریال ها
  3. سهولت در نصب
  4. امکان تغییر ساختار پارتیشن ها پس از تولید و حتی پس از نصب
  5. زمان تولید کوتاه تر به نسبت پارتیشن آلومینیومی و سایر متریال ها
  6. وزن کمتر پارتیشن ام دی اف به نسبت سایر متریال ها
  7. امکان انتخاب رنگ و طرح های مختلف و ایجاد هارمونی با محیط
  8. امکان ایجاد تنوع بیشتر در طرح ظاهری پارتیشن ها
  9. طرح و مدل و روکش های متنوع و زیبا