پارتیشن دو جداره چیست؟

پارتیشن دو جداره چیست؟

پارتیشن دوجداره، نوعی پارتیشن است که به منظور تبدیل فضاهای مختلف مسکونی، اداری، تجاری، دانشگاهی و… به  فضاهای کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از پارتیشن دوجداره باعث میشود که یک فضاری بزرگ به فضاهای کوچکتر تقسیم شده و با ایجاد فضاهای جدید راندمان استفاده از آن مکان بیشتر شود.

 استفاده از پارتیشن دوجداره می تواند به منظورهای متفاوتی در محیط کار یا منزل اعمال شود ؛ به عنوان مثال برای جدا کردن هال و پذیرایی از هم، برای ایجاد دو کلاس درس مختلف از یک کلاس، برای پنهان کردن بخش هایی از ساختمان از دید عموم، برای ساخت یک فضای بازی برای کودکان، برای تفکیک ورودی از بخش های دیگر ساختمان و… می توانید پارتیشن دوجداره مورد استفاده قرار دهید.

برای ساخت پارتیشن دوجداره از مواد مختلف مانند ام دی اف، شیشه و آلومینیوم استفاده می شود و در این بین نیاز مشتری  ابعاد و ارتفاع آن  را تعیین می کند.

پارتیشن ها دارای مسیر مشخص برای عبور کابل های برق، کابل تلفن و کابل مربوط به شبکه اینترنتی می باشد.حتی برای سایر موارد تاسیساتی در پارتیشن ها محل عبور تعبیه شده است.

نکته مهم ایستایی و مقاومت بیشتر پارتیشن های  دو جداره نسبت به مدل پارتیشن تک جداره به علت دوجداره بودن پارتیشن است . استقامت پارتیشن دوجداره باعث می شود که پارتیشن در طول دوره استفاده اصطحلاک کمتری با زمین داشته و نیاز به نگهداری و سرویس کمتری را برعکس مدل تک جداره می طلبد.

پارتیشن دو جداره

پارتیشن دوجداره

دارای ساختاری است که علاوه بر جلوگیری و کاهش صدا ، باعث عایق بندی حرارتی هم میشود که هم در مصرف انرژی جلوگیری میکند و هم از هدر رفتن انرژی جلوگیری میکند.

این مدل هم از انواع پارتیشن اداری است که ارتفاع آن بستگی به عواملی مانند عایق شدن در برابر صدا و جریان گردشی هوا دارد.همچنین ساخت این پارتیشن ها با شیشه های دوجداره است که ارتفاع شیشه متناسب با سلیقه مشتری و نور موجود و مورد نیاز در محل اتاق میباشد.

برای زیبایی بیشتر یا کاهش نور میتوان از پرده های کرکه ای هم استفاده کرد که نکته مهم این کار این است که شیشه هایی که در دو طرف پرده کرکره ای نصب میشوندباعث جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل و روی پرده میشوند.

از پارتیشن دو جداره عموما برای زیبایی بیشتر، دکوراتیو بودن، ایستایی و همچنین خاصیت آکوستیک بهتر آن نسبت به پارتیشن اداری معمولی استفاده می شود.

این مدل ستون های زیادی ندارد زیرا بدنه آنها دارای استحکام و مقاومت بالایی است و بدون نیاز به ستون هم به راحتی روی زمین نصب میشود و هیچگونه لغزندگی و مشکلی نخواهد داشت.

طبیعتا برای مشتریان یکی از نکات مهم زیبایی وسیله مورد نیاز است که این نوع پارتیشن های شرکت ما دارای محدودیت رنگی نمیباشد و هر رنگی که بخواهید میتوانید سفارش دهید.

برای ساخت پارتیشن‌ این نوع پارتیشن از پروفیل های 10*10 استفاده می‌ شود. همچنین برای افزایش استحکام آن‌ ها، یک ‌لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده یک تکه، درون پارتیشن قرار می‌ گیرد.

انواع پارتیشن دوجداره

پارتیشن دوجداره مراکز پزشکی و درمانی

همانطور که میدانید مراکز پزشکی و درمانی مانند بیمارستان ها درمانگاه ها نیز برای جدا کردن بخش های مختلف از این وسایل استفاده میکنند که هم ضد آب هستند و هم عایق صدا و حرارت.

پارتیشن دوجداره مراکز نظامی

در این مراکز از دیوار های کاذب و طراحی های سنتی استفاده شده است به همین علت نمیتوان هرگونه پارتیشنی استفاده کرد و به همین علت معمولا کارفرمایان طرح و مدل های خاصی سفارش میدهند.

پارتسشن دوجداره مراکز علمی و آموزشی

در این مراکز هم از محصولات پارتیشنی استفاده میشود تا هم فضا های مختلف ایجاد شود و هم عایقی برای صدا وجود داشته باشد.

پارتیشن دوجداره شیشه ای

این مدل محصولات از پارتیشن شیشه ای هستند که بدون اسکلت و فریم هستند و از این مدل پارتیشن ها معمولا در پاگرد و راه پله ساختمان ها نصب میشوند که نمای زیبایی هم ایجاد میکند اما برای طبقات ایمنی بالایی ندارند.

علاوه بر آن این نوع پارتیشن می تواند فضای پرت را پنهان کرده و قسمت جدیدی بعنوان انباری را ایجاد کند. از دیگر مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای دوجداره می توان به این موضوغ اشاره کرد قطعات آن قابل حمل می باشد و زمانی که قد متناسب سازی و یا تغییر محل و مکان محیط اداری را دارید، می توانید به راحتی هر یک از قطعات این پارتیشن را حمل کنید.

پارتیشن دوجداره ام دی اف

پارتیشن دوجداره ام دی اف از بهترین و با کیفیت‎ترین پارتیشن‎های دوجداره می‎باشند که البته بسته بر کاربری مورد نظر به انواع مختلف تقسیم می‎شود . ولی بطور کلی از دوجداره تشکیل شده که از پانل MDF و یا قاب‎های شیشه خور ایجاد شده‎اند.

پارتیشن دوجداره ام دی اف را می توان یک پارتیشن مدرن نامید و در اشکال ، فرم ها و تقسیم بندی های مختلفی آن را بکار گرفت. این نوع محصول لزوما نیاز به کمد نگه دارنده و یا اتصال به سقف و یا کف ندارد و می توان با تغییرات فرم، آن را کاملا خود ایستا با استقرار کامل در هر محیطی بکار گرفت.

پارتیشن دوجداره الیت

در اصل این پارتیشن ها نمونه اتصال سازه پارتیشن را به یکدیگر بیان می کنند و افزون بر ظاهر زیبا برای پارتیشن ها حمل و نصب پارتیشن دو جداره را امکان پذیر می سازند. بیشتر این نوع اتصال ها برای سرویس خواب ها استفاده می گردد که سبب می شوند قطعه های تخت خواب به آسانی به یکدیگر متصل شوند یا به راحتی جابه جا شوند که امروزه با توجه به مزایای که پارتیشن های دوجداره الیت دارند هر روز استفاده از آنها بیشتر می شود.

پارتیشن دوجداره با پیچ روکار

این نوع تولیدات مانند مورد بالا هستند فقط تنها تفاوت آنها شکل ظاهری است.البته لازم است بدانید که این پارتیشن ها تا حدودی یکبار مصرف هستند یعنی فقط برای یک مکان میتوان از آنها ساتفاده کرد و نمیتوان آنها را حرکت داد.

پارتیشن دوجداره جذبی

این نوع پارتیشن نیز به اتصال پارتیشن مربوط است . در این گونه اتصال ها ابتدا اسکلت پارتیشن نصب می شود . اتصال های پلاستیکی بر روی بدنه اسکلت پارتیشن هستند که نام آنها مادگی می باشد بعد از آن بدنه پارتیشن که روی آن اتصال نری وجود دارد به این چهارچوب چفت می گردد و با گذشت کمی از زمان شاهد شل شدن این اتصال ها می شوید و باید هزینه دوباره برای آن صرف کرد.

پارتیشن دوجداره با تیپو

به راحتی و راستی میتوان گفت که این پارتیشن ها از بی کیفیت ترین محصولات در این زمینه هستند که بعد از خرید آن به احتمال 90% پشیمون خواهید شد.

پارتیشن دوجداره آلومینیومی

این نوع محصولات از انواع پارتیشن آلومینیومی هستند که فریم و اسکلت آنها از جنس آنالیز میباشد و آنادایز شده است و بقیه قطعات هم از شیشه های دوجداره میباشند و قیمت های مناسبی هم دارند.

پارتیشن دوجداره آلومینیومی مناسب برای فضاهای خصوصی در سازه های مختلف، کاربردی و کارآمد برای مکان های اداری و تجاری می‌باشد.

محصولات پارتیشن دو جداره آلومینیومی به چند دسته تقسیم شده است که اولین گروه از پارتیشن دو جداره، پارتیشن دو جداره ام دی اف می‎باشد که این نوع پارتیشن به عنوان پارتیشن دفتر کار استفاده می‎شود که همانگونه که ذکر شد از دو قسمت پانل و قاب شیشه تشکیل شده است که مقدار متر مربعی که پانل پرکننده و یا شیشه تشکیل می‎دهد.

پارتیشن دوجداره با درب کشویی

این محصول مانند سایر محصولات است فقط درب آنها به صورت کشویی باز و بسته میشود.

پارتیشن دوجداره چرم کوب

ساخت این نوع محصولات از چوب خام ام دی اف است که رویه آن چرم است که شیک تر هستند و از نظر آکوستیک بودند بسیار بهتر هستند ولی قیمت آنها هم بیشتر است.

پارتیشن دوجداره تمام چرم

نمی توان بصورت دقیق نام این پرده های ضخیم و سنگین را که جنسشان از چرم است ، پارتیشن نامید . برخی از موارد با چهارچوب چوبی و MDF نصب می گردد و بیشتر در آزمایشگاههای بیمارستان ها کاربرد داشته اند.

پارتیشن دو جداره چوبی

جنس : تمام چوب , شیشه و چوب

آکوستیک : کم , متوسط

جداره : دو جداره

ارتفاع : تمام, کوتاه , متوسط

جنس شیشه : ساده

در: چوبی : شیشه و چوب

پرده کرکره : دارد, ندارد

طرح چوب : ساده , شیاردار

پنل پارچه ای : ندارد

پارتیشن دو جداره خانگی

این نوع پارتیشن های خانگی تفاوت هایی با مدل های اداری دارند ولی از نظر ضخامت و ظاهر مانند هم هستند و در تی وی روم یا آشپزخانه استفاده میشوند.

کاربرد های پارتیشن دوجداره در منزل :

  • زیبا سازی محیط
  • پایداری بالا
  • مقاوم و مستحکم در برابر ضربه و خمش
  • قابلیت نصب پرده
  • قابلیت داکتینگ
  • قابلیت آکوستیک
  • تنظیم نور محیط
  • عایق صدا و حرارت
  • صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی

پارتیشن دو جداره متحرک

فعلا متاسفانه ابزارهای این نوع پارتیشن محیا نیست ولی تعدادی از شرکت ها از ابزارهای مخصوص درب های ریلی و درب کمدها برای این نمونه پارتیشن استفاده می نمایند.

پارتیشن دو جداره MDF 

این محصولات هم از مدل های پارتیشن MDF هستند که برای عایق صدا و حرارت بهترین گزینه هستند و کارایی های دیگری هم دارند.

به دلیل به کار رفتن فوم سایلنت و پانل آکوستیک و شیشه دو جداره آکوستیک با گاز میانی آرگون در این نوع پارتیشن ها، از درجه آکوستیکی بسیار زیاد برخوردار بوده و همین امر موجب شده تا از پرکابردترین پارتیشن های دوجداره اداری محسوب شود.

پارتیشن دو جداره بلوک و شیشه

۸۰ سانت از بخش پایین این پارتیشن ها از MDF است و بقیه متشکل از یک پنجره شیشه ای می باشد که اندازه استاندارد آن نیز ۱۲۰سانتی متر است و در صورتی که نیاز باشد در بخش بالای شیشه هم از کتیبه استفاده می گردد.

پارتیشن دو جداره سرویس بهداشتی

پارتیشن های سرویس بهداشتی را با نام های جدا کننده سرویس بهداشتی HPL، پارتیشن ضد آب و HPL ضد آب میشناسند که ضد مورییانه، ضد بخار آب ، آنتی باکتریال ، ضد اشتعال و مقاوم در مقابل خش خوردگی ، دارای تنوع رنگ ، قیمت مناسب، ماندگاری بالا و … می باشد که از آن در استخرها و در محل هایی که حمله یون کلر و سدیم یا رطوبت بالا وجود دارد پیشنهاد می شود.

کاربرد این نوع پارتیشن ها :

  • جداکننده سرویس بهداشتی
  • پارتیشت توالت و دستشویی
  • رختکن استخر ضد آب
  • کمد استخری ضد آب

پارتیشن دو جداره سقفی

این محصولات دارای محدودیت ارتفاعی نیستند و برای مکان های مختلف استفاده میشوند و اندازه آنها نیز قابل تغییر است.

پارتیشن دو جداره نیمه بلند

این نوع پارتیشن ها ارتفاع ۲۰۵ سانتی متری دارند . این پارتیشن ها برای محیط های مناسب هستند که در آن سیستم های تهویه و سرمایش / گرمایش محدودیت داشته اند . علاوه بر آن این پارتیشن ها برای محیط های اداری دفتری به منظور تهویه هوا و گردش هوا بسیار مناسب می باشند.

پارتیشن دو جداره کوتاه

در این پارتیشن ها ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر است و برای ایجاد نمودن نظم و همچنین تمرکز پرسنل از آن استفاده می شود . علاوه بر آن اگر مدیر یک مجموعه هستید می توایند برای نظارت بهتر بر روی کارکنان خود از آن استفاده نمایید.

مزایا پارتیشن های دو جداره

  • دارای مقاومت بالا و خود ایستا هستند.
  • می‌توان این نوع پارتیشن را برای پرده کرکره ما بین شیشه ‌ها استفاده کرد.
  • از پارتیشن‌های دو جداره برای پر کننده نقاطی همچون MDF, ، شیشه و پلکسی و … استفاده می‌شود.
  • این نوع پارتیشن براحتی و با سرعت بالا نصب می‌شود.
  • یکی از مزایای پارتیشن‌های دو جداره، قابلیت عبور کابل‌های شبکه و سیستم در تمام قسمت‌های پارتیشن می‌باشد.
  • زمان استفاده از این وسیله ، می‌توان آن‌ها را مطابق با معماری فضا مونتاژ و دمونتاژ کرد. این کار به تخصص نیاز ندارد.
  • از نمای بهتر و زیباتری برخوردار است.
  • دارای پایداری بالا بوده که می توانید بدون اتصال به دیوار یا سقف آن را نصب و استفاده کنید.
  • دارای استحکام در برابر ضربه و خمش به دلیل داشتن پروفیل های محکم و عریض
  • قابلیت نصب پرده کرکره بر روی آنها
  • قابلیت داکتینگ و عبور کابل های برق و شبکه از درون این نوع پارتیشن اداری
  • از قابلیت آکوستیک شدن برخوردار بوده که در صورت استفاده از فوم سایلنت بین جداره ها میتواند تا ۸۰% صداهای محیطی را جذب نماید.
  • برای طراحی با پرکننده های فانتزی در پارتیشن دو جداره دست طراحی بسیار بازتر می باشد.
  • با استفاده از اسن سبک پارتیشن ها می توانید نور را در محیط تنظیم کنید.
  • عایق بودن در برابر اصوات، حرارت
  • صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف انرژی