پله آهنی

پله آهنی

پله های آهنی سفارشی یا پله های فلزی را می توان به گونه ای ساخت که مدرن، قدیمی یا صنعتی به نظر برسد و همچنین در داخل یا خارج از آن استفاده شود. تکنو متال هر پله فلزی را با توجه به ابعاد خانه، پاسیو، حیاط یا هر منطقه دیگری که می خواهید یک راه پله آهنی سفارشی داشته باشید، می سازد. برای یکپارچگی سازه از آهن فرفورژه، آهنگری و فولاد استفاده می کنیم و بسته به موارد تزئینی از چدن نیز استفاده می شود. طرح‌های ما مطمئناً از قوانین و دستورالعمل‌های مهندسی پیروی می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید از امنیت و یکپارچگی پله‌های فلزی ما اطمینان داشته باشید. ما نه تنها با طراحی های خود بالاترین سطح ایمنی را تضمین می کنیم، بلکه برای ما مهم است که پله های شما به همان اندازه که کاربردی هستند چشمگیر و زیبا باشند. یک راه پله باید عملکرد و ظاهر را با هم ترکیب کند، متخصصین تکنو متال در انجام این کار تخصص دارند، همچنین می دانیم که اهمیت یا نقطه کانونی پله های سفارشی شما به گونه ای است که هیچ جزئیاتی نباید نادیده گرفته شود.

راه پله فلزی داخل ساختمان از چه جنسی ساخته می شود؟

راه پله فلزی داخل ساختمان یا همان راه پله دوبلکس فلزی از آهن و استیل ساخته می شود و به کارگیری هر کدام از این فلزات شکل و رنگ خاصی به راه پله می بخشد. انواع راه پله فلزی داخل ساختمان از جنس آهن و فرفورژه دارای رنگی مشکی هستند و میله های تو پر و محکمی دارند. اما راه پله های ساخته شده از استیل براق هستند و در رنگ های طلایی و نقره ای به فروش می رسند. این پله ها نیز هماند پله های آهنی از استحکام خوبی برخوردارند اما هزینه خرید شان بیشتر خواهد بود.

انواع راه پله فلزی داخل ساختمان کدام است؟

این راه پله ها بر حسب طرح و مدلی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به طور کلی می توان راه پله های فلزی را به انواع ساده، گرد، دایره ای یا مارپیچ، راه پله فلزی فرفورژه با تزیینات مختلف و راه پله فلزی بدون پایه تقسیم بندی نمود.

 راه پله فلزی ساد

یکی از انواع راه پله دوبلکس فلزی نوع ساده این محصول است که این نوع راه پله ها بیشتر از آنکه جنبه زیبایی آنها مطرح باشد، کاربردی هستند و البته مزیت مهم آنها قیمت پایین و به صرفه شان است. اگر به دنبال راه پله ای مستحکم، با دوام و با کیفیت و در عین حال قیمت مناسب هستید راه پله دوبلکس فلزی ساده می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد .این راه پله های ساده هم آهنی هستند و هم استیل، اما نوع آهنی آنها معروف تر و شناخته شده تر است. از این مدل راه پله فلزی در فضای باز نیز می توان استفاده کرد.

راه پله فلزی گرد

یک مدل پر طرفدار برای راه پله دوبلکس فلزی مدل گرد یا مارپیچ آن است. اگر به سادگی علاقه مند هستید اما می خواهید کمی هم از جنبه زیبایی راه پله استفاده کنید، این مدل راه پله فلزی مدرن پیشنهادی عالی برای شما خواهد بود. تنوع طرح و مدل در این راه پله های مارپیچی فراوان است و جزییات و تزیینات به کار رفته در آنها موجب پدید آمدن انواع گوناگونی از طرح ها شده است. این مدل راه پله دوبلکس فلزی گرد از یک ستون فلزی مرکزی تشکیل شده که پله های فلزی دور تا دور ستون از پایین به بالا نصب شده اند. برای امنیت و حفاظت بیشتر، نرده هایی از جنس فلز در کنار پله وجود دارد. این نرده ها ممکن است از میله های فلزی باریکی تشکیل شده باشند که از بالا تا پایین آمده اند و یا آنکه میله هایی کوتاه تر شبیه به نرده های معمولی باشند.

راه پله فلزی داخل ساختمان بدون پایه

یک مدل پله فلزی مدرن که در ساختمان های بسیار مدرن امروزی مورد استفاده قرار می گیرد، راه پله ای است که فاقد پایه و یا ستون است. در این مدل هر پله فلزی با تمهیداتی به دیوار نصب شده و تا ارتفاع مورد نظر بالا رفته اند. در این مدل پله فلزی مدرن راه پله معلق به نظر می رسد و این بسیار جذاب و جالب توجه است. راه پله فلزی بدون پایه ممکن است دارای نرده و یا فاقد آن باشد.

اجزای تشکیل دهنده راه پله

کف پله : کف پله سطحی است که پای خود را بر روی آن می گذارید؛ حداقل عرض و طولی که برای کف پله ها در نظر می گیرند معمولأ ۳۰ و ۱۱۰ سانتی متر است. اگر شما این ابعاد را کمتر از این مقادیر قرار دهید باعث عدم تعادل فرد در هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها خواهید شد.

ارتفاع پله : زمانی که دو کف پله پشت سر هم قرار بگیرند به این فاصله عمودی، ارتفاع پله می گویند. حداقل ارتفاع پله ها باید ۱۷ سانتی متر و حداکثر ارتفاعی که شما می توانید از آن در ساخت راه پله فلزی استفاده کنید ۱۹ سانتی متر است.

پیشانی پله : پیشانی پله به فاصله بین دو کف پله که معمولأ هم به صورت عمودی پشت سر هم قرار دارند گفته میشود. پله های مدرن فلزی معمولا بدون پیشانی ساخته می شوند.

پاگرد : زمانی که یک ردیف از پله ها تمام می شود و فرد قصد استراحت و تغییر مسیر را دارد به آن قسمت از پله، پاگرد می گویند.  پاگردها به نوعی محل توقف یا استراحتگاه محسوب می شوند. در یک راه پله ی فلزی پاگردها هم از جنس فلز ساخته می شوند.

نرده : نرده ها در لبه ی بیرونی پله ها و برای احتیاط و جلوگیری از پرت شدن افراد به سمت پایین نصب می شوند. در راه پله های مدرن فلزی نرده ها انواع گوناگون دارند و استفاده از نرده های مدرن و خاص زیبایی خاصی به فضای راه پله شما می دهد.

مزایای پله آهنی

استحکام بالا

مقاومت عالی

انعطاف در طراحی

قابل ترکیب با متریال های مختلف

قابلیت ساخت در هر مکانی

مناسب برای ابعاد و اندازه های مختلف

قیمت مناسب نسبت به مدل های دیگر

طول عمر بالا