نرده های شیشه ای

مهرازان ویرا سپید با نام تجاری نادایران

نرده های شیشه ای

نرده شیشه ای

امروز تولید شیشه های مقاوم و زیبا در اجرای نرده و جان پناه باعث استفاده بیشتر نرده شیشه ای و جان پناه شیشه ای و هندریل شیشه ای در ساختمان سازی مدرن شده است. نرده شیشه ای یک سازه یکدست و شیشه ای است که می تواند ایمنی و زیبایی راه پله ها ، بالکن ها ، تراس و پنجره ها را در ساختمان های خصوصی، تجاری و عمومی بهبود دهد.

نرده شیشه ای به صورتی طراحی شده است که برای نصب در هر مکانی سیستم و اتصالات مناسبی دارد که با استفاده از یراق آلات مقاوم در برابر خردگی و فرسایش از متریال برگزیده استنلس استیل 304 و آلومینیوم 6063 و شیشه های ایمن سکوریت در ضخامت های 8 و 12 میلیمتر و شیشه های ضد ضربه و نشکن لمینت با ضخامت های 14 و 16 و 18 میلیمتر اجرا می شود.

نرده شیشه ای با اتصالات متنوع ای تولید می شود که به دو دسته کلی نرده شیشه ای دفنی و نرده شیشه ای روکار تقسیم می شود. جان پناه شیشه ای و نرده شیشه ای با روش های دقیق و مهندسی شده ساخته می شد که امکان هماهنگی برای اجرا در هر ساختمان و مکانی را دارد. مزیت استفاده از جان پناه و نرده شیشه ای عبارت است از:

1-افزایش نور داخلی و بهروری از نور طبیعی بیرون

2-بهبود وسعت دید به دلیل استفاده از شیشه های شفاف

 

نرده شیشه ای و هندریل شیشه ای و جان پناه شیشه ای با سیستم ها و روش های متنوع و مهندسی شده ای اجرا می شود که براساس مکان اجرا و مدل آن، ویژگی های زیبایی و ایمنی متمایزی دارد. نرده شیشه از نظر شیوه اجرایی به انواع سیستم های زیر تقسیم می شود:

 

  • سیستم نرده شیشه ای فیکس پوینت

"سیستم

  • سیستم نرده شیشه ای اسپیگات

"سیستم

  • سیستم نرده شیشه ای اکسپوز

"سیستم

  • سیستم نرده شیشه ای دفنی

"سیستم

  • سیستم نرده شیشه ای دی لاین

"سیستم

  • سیستم نرده شیشه ای دو لاین

"سیستم

  • سیستم نرده شیشه ای اسکوئر لاین

"سیستم

  • سیستم نرده شیشه ای هنزا

"سیستم

در ادامه مقاله به معرفی هر کدام از سیستم ها و ارائه تصاویر مربوط به آنها می پردازیم. جهت اطلاع از قیمت نرده شیشه ای و جان پناه شیشه ای می توانید با کارشناسان ما تماس بگرید.

قیمت نرده شیشه ای

مهم ترین دلیل استفاده از یک محصول برای خریدار قیمت منطقی آن است برای همین اگر بخواهیم کیفیت و قیمت انواع نرده را بررسی کنیم قیمت نرده شیشه ای با توجه به کیفیت بالاتر و زیبایی ظاهری بیشتر و مزیت هایی که دارد مقرون به صرفه خواهد بود. در انتخاب مدل نرده شیشه ای قیمت بسیار مهم است زیرا در برخی مدل ها نوع شیشه وضخامت آن می تواند متفاوت باشد و هزینه نهایی ساخت نرده شیشه ای را تغییر دهد.
تعیین قیمت نرده شیشه ای براساس مدل یراق آلات و اتصالات نگهدارنده جام های شیشه ای و کیفیت شیشه هایی است که برای دیواره محافظ استفاده می شود. به صورت کلی اگر در اجرای نرده از شیشه های سکوریت با ضخامت پایین تر استفاده شود هزینه مونتاژ و نصب نرده شیشه ای ارزان تر خواهد بود البته این کاهش قیمت با افت ایمنی نهایی کار همراه است. قیمت نرده شیشه ای برای مدل هایی که با شیشه لمینت اجرا می شوند به مراتب گرانتر و در نهایت نرده ایمن تر خواهد بود.

به صورت کلی عواملی که در تعیین قیمت نرده شیشه ای موثر هستند عبارتند از:

  1. ارتفاع قیمت تمام شده نرده شیشه ای.
  2. ابعاد و ضخامت جام های شیشه ای.
  3. کیفیت شیشه های استفاده شده در دو نوع سکوریت یا لمینت.

خریداران محترم توجه داشته باشید اگر ارتفاع نرده شیشه ای کمتر از 100 سانتیمتر باشد مبنای قیمت گذاری بر اساس متر طول کار اجرا شده می باشد و در صورتی که این ارتفاع بیشتر باشد محاسبه قیمت نرده شیشه ای بر مترمربع انجام می شود. در ادامه جهت آشنایی بیشتر شما با حدود قیمت برخی از انواع این محصول لیست قیمت نرده شیشه ای قرار داده شده است اما توجه فرمایید برای اطلاع از قیمت بروز ودقیق باید سفارش شما توسط کارشناسان این مجموعه بررسی شود.
شما می توانید با یک تماس تلفنی با واحد مشاوره و فروش ما از خدمات کارشناسان با تجربه برای سئوال در مورد قیمت انواع نرده شیشه ای بهرمند شوید.

 

نرده شیشه ای بالکن

نرده های شیشه ای جهت برآوردن مقاصد گوناگونی اجرا می شود. یکی از اهداف محافظت در مقابل سقوط و افتادن است به همین دلیل کیفیت و استحکام در نصب ، اجرا و همچنین کیفیت جنس بکار رفته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نرده شیشه ای بالکن می تواند حفاظ بسیار خوبی در مقابل سرما و گرما باشد. از طرف دیگر نمایی شفاف را فراهم می کند که امکان ایجاد دیدی وسیع و بدون مانع را فراهم می آورد.

از دیگر مزایای مر بوط به نرده های شیشه ای بالکن رسانا بودن نور طبیعی به داخل اتاق دفتر کار و …. می باشد. پس به طور کلی اجرای نرده شیشه ای نتایج زیر را در برخواهد داشت:

  • ممانعت از سقوط
  • استحکام و مقاومت
  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • رسانای نور طبیعی
  • ایجاد منظره ای شفاف
  • زیبایی و ظرافت

شیشه بکار رفته

شیشه های بکار رفته از نوع نشکن است و امکان اجرای لوگو روی آن وجود دارد که به سند پلاست موسوم است. پنل های شیشه ای به صورت کریستالی شفاف و به صورت دوجدار هستند. امکان اجرای انواع شیشه در فضاهای مختلف وجود دارد با این حال گاهی محدودیت هایی وجود دارد که مشاوره اجرا وظیفه دارد به مشتری توضیح دهد. برای مثال در فضاهای بالکن های مختلف محدودیت های خاصی یافت می شود که نوع اجرا و انتخاب اشیشه را تحت تاثیر قرار می دهد و در نظر گرفتن این دست از حساسیت ها به دلیل برآورده ساختن هدف بسیار مهم و حیانی یعنی امنیت است.
نرده شیشه ای  ممکن است فریم لس یا بدون قاب باشد در این صورت فاصله میان پنل ها آنقدر کم است که امکان عبور کودکان و حیوانات خانگی وجود ندارد و به این ترتیب امنیت را به حد اعلای خود می رساند. در مواردی که پنل های شیشه ای به قاب مجهز باشند، قاب ها از جنس استیل باکیفیت ضد زنگ 304 و یا آلومینیوم می باشد.

یکی دیگر از مزایای اجرای نرده های شیشه ای سهولت در نگهداری و نظافت آن می باشد که به بررسی مداوم و مرتب نیاز ندارد. پنل های شیشه ای تولید شده از تکنولوژی نانو بهره گرفته اند و بدین جهت آلودگی را به خود جذب نمی کند و در صورت نشست گرد و خاک تنها با کمی آب پاک می شود و نیازی به استفاده از مواد شوینده نمی باشد.

نرده شیشه ای پله

نرده شیشه ای پله را می توان در مکان ها و فضاهای مختلفی نصب کرد و این بدین معنا است که انعطاف نرده شیشه ای به لحاظ کاربرد بالا می باشد. یکی از موارد قابل اجرا نرده شیشه ای در راه ه پله ها است. نرده شیشه ای پله و جان پناه شیسشه ای یک حفاظ تمام شیشه نشکن است که به صورتی منظم توسط اتصالات فلزی ضد زنگ از کف دیواره راه پله ها نصب می شود. قابل توجه است که اتصالات کاملا ضد زنگ بوده و از جنس استیل یا آلومینیوم می باشد، و از طرف دیگر در رنگ ها و طرح های متنوعی قابل اجرا هستند.

پنل های شیشه ای در رنگ های مختلفی از مات تا براق و … وجود دارند و پیاده کردن طرح های متفاوت روی آنها امکان پذیر است.
نرده ای قدیمی که از جنس آهن یا چوب می باشند پس از مدتی دچار فرسودگی و رطوبت می شوند و در نهایت به تعمیر و یا تعویض آنها نیاز خواهد بود اما نرده های شیشه ای را ه پله نه تها دچار فرسودگی نمی شوند بلکه از استحکام و مقاومت بالایی نیز برخوردار هستند و در نتیجه به پرداخت هزینه های ناخواسته اضافی منجر نخواهد شد.
امکان اجرای نرده شیشه ای راه پله در هتل ها، مکان های مسکونی، تجاری، بیمارستانی و اداری وجود دارد.

موارد حیاتی در اجرای نرده شیشه ای راه پله

  • شیشه های اصلی از نوع سکوریت و یا لمینت باشند
  • ضخامت شیشه در جان پناه نباید کمتر از 10 میلیمتر باشد
  • ارتفاع استاندارد راه پله ها بین 90 تا 120 باشد

 

نرده شیشه‌ای فیکس پوینت

یراق آلات و اتصالات فیکس پوینت از متریال انواع آهن، استیل و آلومینیوم است که در اندازه ها استاندارد به شکل گرد و چهار گوش تولید می شود. جان پناه شیشه ای فیکس پوینت با دو نوع شیشه سکوریت با ضخامت های 8 و 10 میلیمتر و شیشه لمینت با ضخامت 12 تا 20 میلیمتر اجرا می شود. پنل های شیشه ای در این مدل در ارتفاع 20 سانتیمتر به صورت منظم بر اساس قطر یراق فیکس پوینت سوراخ شده تا محل اتصال شیشه به سازه اصلی بالکن و راه پله به یراق فیکس پوینت مشخص شود.
در نرده شیشه ای فیکس پوینت از لوله و پروفیل استیل و آلومینیوم می توان برای دستگیره روی شیشه استفاده کرد.

مجری نرده شیشه ای فیکس پوینت باید تجربه و مهارت کافی برای نصب صحیح و ایمن این نوع جان پناه شیشه ای داشته باشد.

در سیستم فیکس پوینت اتصال پنل های شیشه ای جان پناه به بدنه پله توسط اتصالات نقطه ای، یکی از سیستم های نوین در معماری داخلی می باشد. فرم ظاهری بسیار مناسب و یکپارچگی و سادگی این محصول از ویژگی های قابل ذکر می باشند. قطعات نگه دارنده در این سیستم معمولا از متریال استنلس استیل می باشد و همچنین امکان تولید قطعات توسط رنگ های الکترواستاتیک در تنوع بسیار بالا موجود می باشد.

مزایای نرده شیشه ای فیکس پوینت:

  • عدم نمایش هرگونه فریم
  • مناسب جهت طراحی در فضاهای داخلی و خارجی
  • امکان نصب دستگیره در حالت های مختلف
  • نصب در جداره جانبی و حداقل فضای موجود

 

نرده شیشه‌ای اسپیگات

اگر در پروژه ای با محدودیت زمان روبرو باشیم انتخاب نرده شیشه ای اسپیگوت به دلیل سرعت بالای اجرای آن گزینه مناسبی است. جان پناه شیشه ای اسپیگوت کمترین محدودیت را در اجرا دارد و به طور کلی در هر سازه راه پله و بالکن یا تراس امکان نصب دارد. شیشه ها در این مدل نیز از نوع سکوریت یا لمینت است که بوسیله اتصال اسپیگات به صورت خود ایستا در محل نصب ثابت می شود. نرده شیشه ای اسپیگات به عنوان اولین گزینه در حفاظ شیشه ای استخره ها مورد نظر است.
یراق و اتصال اسپیگات به دو شکل گرد ( لوله) و چهار گوش ( پروفیل) از جنس آهنی با رنگ الکترواستاتیک و استیل یا آلومینیوم با ارتفاع 25 سانتیمتر و عرض 5 سانتیمتر تولید می شود.

ابعاد استادارد پنل های شیشه ای در این مدل بین 100 در 220 سانتیمتر است و فواصل بین پنل های شیشه نباید از یک سانتیمتر بیشتر باشد.

سیستم نرده شیشه ای اسپیگات در دو حالت نصب بروی کف و برای پلکان ها علاوه بر روی کف در دیواره جانبی نیز نصب میگردند.دارای حالت های مختلف در مقاطع مربع و دایره و عموما از متریال استیل و آلومینیوم تولید می کردند و با توجه به خواست کارفرما امکان ایجاد پوشش های رنگ در کد های مختلف را نیز دارا می باشد.

مزایای نرده شیشه ای اسپیگات:

  • تنوع ظاهری بالای مخصوص
  • نصب آسان و سریع
  • سادگی فرم و حداقل اتصالات
  • ماندگاری و استحکام بالا

نرده شیشه‌ای اکسپوز

برای ساخت یک دیواره محافظ تمام شیشه ای در فضای بالکن، راه پله، روف گاردن و تراس از نرده شیشه ای اکسپوز استفاده می شود. آنچه در اجرای این مدل بسیار اهمیت دارد تراز بودن کف سازه است که بوسیله پروفیل آلومینیومی یو شکل تمام پنل های شیشه ای در یک راستا و با یک تراز در چای خود ثابت و محکم می شوند.
نرده شیشه ای اکسپوز پس از اتمام مراحل کف سازی اجرا می شود. این مدل جانپناه شیشه ای با نام نرده شیشه ای روکار نیز شناخته می شود. ایمنی و زیبایی این نوع نرده باعث شده استقبال بیشتری برای استفاده از آن در ساختمان های عمومی و تجاری شود. در اجزا اصلی این مدل هیچ پایه فلزی عمودی وچود ندارد و نمای کلی کار به صورت یک دیواره تمام شیشه ای دیده می شود.

ارتفاع پروفیل آلومینیومی اکسپوز در این مدل بین 8 تا 15 سانتیمتر است که بر اساس ارتفاع تمام شده کار و طول پنل های شیشه ای انتخاب می شود. به منظور یکدست دیده شدن محل این پروفیل ها در اتتهای مراحل نصب نرده شیشه ای یک کاورآلومینیومی برروی این پروفیل ها قرار خواهد گرفت.

نوع شیشه در این مدل لمینت است که در ضخامت های 16، 18 و 20 میلیمتر تولید می شود. دستگیره ای که بر روی شیشه ها در این مدل کار گذاشته می شود تنوع زیادی دارد و معمولا از جنس آلومینیوم یا استیل است. در سیستم نرده شیشه ای روکار پایه های نگهدارنده از آلیاژ سخت آلومینیوم ساخته شده است و می تواند بر روی کف های سرامیکی سنگ مرمری پارکت شده و یا روی دیواره بالکن نصب شوند. پنل های شیشه ای توسط پیچ و مهره متصل می شوند که در صورت نیاز بدون آسیب رساندن به کف سازی انجام شده تعویض و اصلاح می کردند. پروفیل نگه دارنده امکان ایجاد پوشش های مختلف آنادایز و رنگ های الکترواستاتیک را می باشد.

مزایای نرده شیشه ای روکار:

  • زیبایی
  • امنیت بالا
  • نمای نامحدود
  • بدون نیاز به تعمیر

 

نرده شیشه‌ای دفنی

همان طور که از نام این مدل مشخص است برای اجرای آن قبل از انجام مراحل کف سازی ساختمان باید پروفیل های آلومینیوم یو شکل نگهدارنده شیشه ر در محل نصب نرده شیشه ای قرار می دهند. ارتفاع این پروفیل ها 20 تا 25 سانتیمتر است که در فواصل یک اندازه 35 سانتیمتر نصب می شود. شیشه ها برای این مدل از نوع لمینت است که از لحاظ ایمنی و استقامت از کیفیت بالایی برخوردار است. نرده شیشه ای دفنی و نرده شیشه ای توکار بیشتر در مراکز عمومی مانند مجتمع های تجاری و ساختمان های اداری کاربرد دارد.

نرده شیشه ای دفنی در نمای کلی به صورت یک دیواره تمام شیشه ای بدون هیچ المان عمودی یا افقی فلزی دیده می شود به همین دلیل در افزایش بهروری نور محیط بسیار کارایی دارد و از طرف دیگر از نظر زیبایی و مدرن بودن اولین انتخاب برای طراحان است. میزان تحمل فشار ضربه ای بر نرده شیشه ای دفنی برای ضربات تا 450 کیلو گرم بر هر مترمربع است. نرده شیشه ای توکار از نظر افزایش امنیت ، جاذبه بصری و عملی بودن برای فضاهای داخلی و خارجی منحصر به فرد هستند. نصب پنهان در داخل کف، که بدین ترتیب برای استخرها و تراس هوایی که نبود مانع بصری رضایت بخش است مناسب است.

مزایای نرده شیشه ای دفنی:

  • نمای نا محدود
  • امنیت بالا
  • عدم نمایش هرگونه فریم

 

نرده شیشه ای هیربند

سیستم نرده شیشه ای هیربند در عین زیبایی دارای ساختار محکم و قوی است. این سیستم مناسب برای فضای بالکن ها است زمانی که این سیستم بین دو دیوار اجرا می‌شود می‌توانیم شیشه نرده را تا عرض سه متر و بیست سانتی متر بدون پایه نصب کنیم ولی برای اندازه های طولانی یا در فضاهایی که دیواره ساپورت کننده وجود ندارد به راحتی می‌توان از چند پایه باریک با صفحه‌ای در کف این پایه‌ها استفاده کرده. این سیستم از نظر ایمنی بالاترین نمره را در بین سایر مدلهای نرده شیشه ای کسب می کند.

نرده شیشه ای هیربند بر خلاف مدل های دیگر ارتفاع بلند تری را پوشش می دهد و ضحامت شیشه تاثیر چندانی در استحکام آن ندارد. ابعاد پروفیل های پایه در این مدل به صورت استاندارد 40 در 40 میلیمتر است که از متریال آلومینیوم با پوشش رنگ آنودایز شده است.

نرده شیشه ای دی لاین

تعادل عالی بین شیشه و متریال استیل، این سیستم نرده شیشه ای دی لاین علاوه بر ظرافت و زیبایی، مقاومت و ایستایی بسیار بالایی دارد. شما با اطمینان خاطر می توانید از نرده شیشه ای دی لاین برای ایمنی در راه پله ها و بالکن یا جان پناه استفاده کنید. این سیستم (دی لاین) تحمل ضربه و فشار وزن های تا 3 KN/m را دارا می باشد. تمام اتصالات و قطعات استیل این مدل با استاندارد بالا و از نوع آلیاژ استیل ۳۰۴ تولید شده است .

ویژگی های سیستم نرده شیشه ای دی لاین عبارت است از:

  • ایستایی و استحکام بسیار بالا
  • طراحی مدولار و پیوستگی اعضا
  • قابلیت اجرا در حالت های مختلف
  • ترکیب بسیار خاص شیشه و استیل

 

نرده شیشه ای دو لاین

سیستم نرده شیشه ای دولاین دارای طراحی مناسبی جهت نرده شیشه ای در فضاهای داخلی و خارجی می‌باشد. پوشش رنگ در این سیستم دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر خراش و ضربه میباشد. این پایه های فولادی دارای نصب سریع و راحت هستند و برای نصب این پایه ها ابتدا باید قطعه های اتصال دهنده را در پایه ها قرار داد و سپس این قطعه ها را به قطعه های نگه دارنده شیشه متصل کرد. قطعه های نگه دارنده شیشه به پایه ها میتواند به صورت فیکس پوینت، کلمپ، اسپایدری باشد.

مزایای سیستم نرده شیشه ای دو لاین عبارت است از:

  • فرم ایده آل پایه ها جهت کاربری در فضای داخلی و خارجی
  • تنوع قطعات و اتصالات شیشه‌
  • تنوع سیستم های نصب

نرده شیشه ای اسکوئر لاین

این سیستم یک محصول حرفه ای است که با پایداری و ظرافت، دوام بالا و همراه با داشتن ایمنی قابل استفاده در ساختمان ها می باشد. پایه های نگهدارنده از دو متریال استیل و آلومینیوم سخت کاری شده و تولید می گردند و می‌توانند بر روی کف های سرامیکی، سنگ مرمری، پارکت و یا روی بالکن نصب شوند.

مزایای سیستم نرده شیشه ای اسکوئر لاین عبارت از:

  • امنیت بالا
  • نصب دستگیری روی شیشه
  • عدم نمایش هر گونه فریم
  • استحکام با کمترین اتصالات

 

نرده شیشه ای هنزا

این محصول از ترکیب پایه های فولادی و شیشه های سکوریت تولید شده است. پایه های فولادی توسط سیستم های ماشینکاری صنعتی از شمش های توپر فولادی تولید می شوند که منجر به ایجاد استحکام بسیار بالا و در عین حال به خاطر حذف زپائد دیگر فرمی بسیار ساده دارند.

مزایای سیستم نرده شیشه ای هنزا:

  • امکان تولید در رنگ های الکترواستاتیک
  • امکان نصب در حالت های مختلف
  • ترکیب بسیار زیبا شیشه و فلز
  • ایستایی بسیار بالا

نرده شیشه ای جلو پنجره

در سیستم نرده شیشه ای جلو پنجره یک طراحی انحصاری جهت ایجاد یک حفاظ کاملا شیشه ای در مقابل پنجره در نظر گرفته شده است و امکان داشتن پنجره قدی و بلند و در عین حال حفاظ شیشه ای فراهم شده است.

مزایای نرده شیشه ای پنجره:

  • حالت های مختلف نصب
  • تنوع اتصالات
  • نصب سریع
  • استحکام بسیار بالا

 

جان پناه شیشه ای

جان پناه شیشه‌ای فیکس پوینت

جان پناه شیشه ای فیکس پوینت بوسیله اتصالات و یراق آلات استیل 304 ضد زنگ که با بولت فولادی به کناره دیوار ها نصب می گردد و شیشه ها در یک خط تراز شده ثابت می شوند. در این سیستم از شیشه یک لایه سکوریت با ضخامت 10 و 12 میلیمتر و شیشه های چند لایه لمینیت با ضخامت های 12 و 18 میلیمتر استفاده می شود. شکل یراق آلات در این سیستم شبیه به دکمه های فولادی گرد است که از آلیاژ استیل بسیار سخت و مقاوم ساخته می شود. در این مدل بسته به نظر خریدار می توان از دستگیره یا هندریل روی شیشه استفاده کرد. جنس هندریل و دستگیره از استیل و آلومینیوم است که در دو مقطع گرد و چهار گوش عرضه می شود.

مهم ترین عامل در نصب صحیح و اصولی در این سیستم زیرسازی تراز آن است به همین دلیل اجرای پروفیل کشی برای انجام زیر سازی دقیق باید حتما انجام شود.

جان پناه شیشه‌ای اسپیگات

زمان مورد نیاز برای نصب در سیستم جان پناه شیشه ای اسپیگات بسیار کم است به همین دلیل سرعت پیشرفت پروژه افزایش خواهد یافت. نرده یا جان پناه شیشه ای از ترکیب دقیق و هماهنگ شیشه های ایمن یک لایه سکوریت و شیشه های نشکن چند لایه لمینت و اتصالات استیل با دو فک ثابت و متحرک به شکل u که شیشه در بین این دو فک با سیستم قفل متحرک ثابت می شود، ساخته می شود. یراق آلات اسپیگوت در کف ساختمان به وسیله بولت در محل مناسب محکم می شود.

ابعاد استاندارد یراق و اتصالات اسپیگات، با ارتفاع 25 تا 35 سانتیمتر و عرض 5 تا 7 سانتیمتر است. ابعاد صفحات شیشه ای به صورت استاندارد در عرض 100 تا 300 سانتیمتر است که می تواند تا ارتفاع حداکثر 120 سانتیمتر باشد. در اجرای جان پناه شیشه ای اسپیگات در بالکن و تراس برای دریافت تایید پاین کار آتش نشانی باید از شیشه سکوریت و لمینت دو لایه که بوسیله یک لایه PVB در ضخامت 1.52 تا 3.2 میلیمتر تقویت شده است، با اصول دقیق در زمان طراحی بوسیله گروه آکات استفاده کرد.

جان پناه یا نرده شیشه‌ ای اکسپوز روکار

با هدف ساخت یک حفاظ شیشه ای ایمن در پیرامون بالکن، تراس، روف گاردن از این سیستم استفاده می شود. از این سیستم زمانی اجرا می شود که تمام مراحل کف سازی انجام شده باشد. در اجرای این مدل تراز بودن سطح کار بسیار مهم است. جان پناه شیشه ای اکسپوز روی سطحی که تراز نباشد اجرا نمی شود و اگر نرده شیشه ای اکسپوز نسب شود پنل های شیشه ای تراز نبوده و استحکام آن مشکل خواهد داشت.

پروفیل های u شکل استفاده شده در این سیستم از آلومینیوم 6063 آلیاژ سخت است. ارتفاع این پروفیل ها 20 تا 25 سانتیمتر است که در عرض 20 تا 30 سانتیمتر ساخته می شود. پروفیل آلومینیوم پایه ها در این مدل با یک لایه رنگ الکترواستاتیک پوشش داده شده است.

پس پایان کف سازی این پروفیل ها در فواصل استاندارد 35 سانتیمتر در کف نصب می شود، پس آن شیشه ها در محل خود قرار داده می شود و یک کاور آلومینیومی در پایین بر روی این پروفیل ها قرار می گیرد تا ظاهر یکدست و زیبایی به نمای نرده شیشه ای شما بدهد.

نوع شیشه استفاده شده در این مدل باید سکوریت و لمینت باشد که در ضخامت های 16 تا 20 میلیمتر استفاده می گردد. دستگیره روی شیشه در این مدل از آلیاژ استیل یا آلومینیوم است که به دو شکل u و دایره ای در ابعاد متنوع به کار می رود.

نرده و جان پناه شیشه‌ ای دفنی

در این مدل نحوه کلی مراحل اجرای نرده شیشه ای دفنی مشابه جان پناه شیشه ای روکار است با این تفاوت که پروفیل های آلومینیومی u شکل در داخل زمین قرار داده می شوند و پس از نصب شیشه ها یک کاور بر روی کف و درست در راستای شیشه ها قرار می گیرد. لازم به توضیح است که مراحل اتمام کف سازی پس اجرای پروفیل نرده شیشه ای دفنی باید تکمیل شود. جان پناه شیشه ای دفنی از ایمنی و استحکام بسیار بالایی برخوردار است و توان بسیار بالایی در تحمل فشار و ضربه را دارد.

بر اساس استاندارد ایمنی جان پناه شیشه ای باید توان تحمل ضرب تا 300 کیلوگرم بر هر مترمربع را داشته باشد به همین دلیل استفاده از این مدل در مکان های عمومی مانند فرودگاه ها، مترو و مراکز تجاری مورد تایید سازمان آتش نشانی است.

 

نرده های شیشه ای چه اندازه ایمن هستند؟

خطر شکست شیشه برای استفاده از نرده و جان پناه شیشه ای موجب شده تا مردم از میزان ایمنی این محصول نگران باشند. خیلی از افراد تصور می کنند نرده شیشه ای توان کافی برای تحمل بار وزنی که دیگر مدل های نرده دارد نداشته باشد. با وجود پیشرفت تکنولوژی شیشه های تولید شده بسیار مقاوم و ایمن است به همین دلیل این نگرانی ها از میزان ایمنی نرده شیشه ای بی دلیل است.

نرده های شیشه ای امروزه ایمنی بسیار بالاتری نسبت به نرده های کلاسیک دارد. و با بهبود روش های تولید و اجرای آن ایمنی این محصول پیشرفت می کند. نرده های شیشه ای از بسیاری جهات ایمن تر از نرده های معمولی هستند. طراحی نرده های شیشه ای به حدی بهبود یافته است که به طور مداوم روش هایی برای ایمن سازی هر چه بیشتر این موارد ارائه می شود.
بر خلاف نرده های فلزی که فواصل زیادی بین گارد های آنها است و خطر پرت شدن حیوانات و کودکان وجود دارد نرده های شیشه ای این مشکل را ندارد و به دلیل استفاده از شیشه یک دیواره تمام شیشه ای و ایمن برای پله و بالکن ها اجرا می کند.

  1. از آنجا که شیشه ساختار یکدست و بدون فاصله دارد اجرای نرده شیشه ای بر خلاف نرده های فلزی که در آنها خطر بالا رفتن کوکان از روی نرده و پرت شدن به پایین وجود داشته باشد این محصول چنین مشکلی را ندارد. برخلاف نرده های فلزی و چوبی که نیاز مداوم به بازسازی و نگهداری دارند و همیشه با مشکل پوسیدگی و فرسایش روبرو هستند نرده های شیشه ای با هیچ کدام از این مشکل ها سرکار ندارد و کیفیت آن همیشه ثابت و مادام المعمر است.
  2. سیستم ها و مراحل ساخت و نصب این نوع نرده ها بسیار دقیق و استاندارد است به همین دلیل از کیفیت اجرای این محصول می توان اطمینان کامل داشت.مهم تر از همه دوام و ایمنی خود شیشه است که در صورت شکستن به قطعات بسیار ریز تبدیل می شود و به دلیل وجود یک لایه pvb در جای خود ثابت خواهد ماند به همین دلیل خطر برندگی ندارد.

فروش نرده شیشه ای

در قرون گذشته به دلیل ضعف در فرایند تولید شیشه های ایمن، افراد دیدگاه منفی برای استفاده از شیشه به دلیل ضعف در استحکام و ایمنی آن داشتند ، در عصر حاضر با توسعه و بهبود صنایع و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ساخت شیشه های سکوریت و لمینت مقاوم و ایمن افزایش یافته است و دیگر باید دیدگاه منفی در مورد ضعف شیشه در ایمنی را کنار گذاشت.جان پناه شیشه‌ای در سیستم های متناسب با مکان نصب امکان اجرا دارد و بر اساس طراحی دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی گزینه های زیبایی برای انتخاب دارد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!