نرده استیل

نرده های استیل

نرده استیل یکی از انواع نرده ها است که علاوه بر زیبایی، مقاومت بسیاری بالایی نیز در برابر رطوبت، انواع شرایط آب و هوایی دارد. از دیگر ویژگی های استیل قابلیت زنگ نزن آن است. که باعث شده خیلی از افراد به سمت ان جذب شوند. و آن را جایگزین نرده های فلزی و چوبی گذشته کنند.

"</h3

انواع کیفیت آلیاژ نرده استیل

نرده استیل براساس درصد کروم استفاده شده در آن که بر روی کیفیت دوام و مقاومت آلیاژ استیل در برابر فرآیند اکسیداسیون یا زنگ زدگی فلز موثر است به دو نوع نرده استیل 304 و نرده استیل 201 تقسیم می شود. این دو کیفیت برای استفاده در مکان های مختلف و در شرایط آب و هوایی متفاوتی کاربرد دارد. نرده استیل از نظر شکل ظاهری در مدل های متنوع ای مانند نرده استیل کابلی، نرده استیل شیشه خور، نرده استیل با پایه پیج و پایه دو سر گلابی، نرده استیل حصاری یا فرانسوی و مدل های دیگر تولید می شود. در ادامه این مطلب به توضیح ویژگی ها، مزیت ها و تفاوت انواع نرده استیل 304 و نرده استیل 201 می پردازیم.

نرده استیل 304

زمانی که کروم در اندازه 18 درصد و نیکل 8 درصد با آهن ترکیب می شود آلیاژ مقاوم و ضد زنگ نرده استیل 304 ساخته می شود. این نوع فولاد ضد زنگ با داشتن یک لایه محافظ در مقابل برخورد با اکسیژن و رطوبت مقاوم بوده و از فرایند اکسیداسیون و زنگ زدگی جلوگیری می کند. نرده استیل 304 به دو صورت از لوله ها و پروفیل های استیل مونتاژ و نصب می شوند که مدت زمان بسیار زیادی دوام و ماندگاری دارند. استیل 304 به دلیل همین ویژگی یک فولاد ضد زنگ دائمی است که ظاهر براق و سیقل خورده آن در سالهای طولانی تغییر نخواهد کرد.

نرده استیل201

در استیل 201 برای کاهش هزینه ها و پایین نگاه داشت قیمت نهایی استیل به جای نیکل در این محصول از کربن استفاده می شود این تفاوت ساختاری در ظاهر نرده استیل 201 هیچ فرقی بین استیل 304 به وجود نمی آورد اما در صورت استفاده از این نوع آلیاژ استیل در فضای باز و هوای مرطوب ممکن است در نرده استیل 201 زنگ زدگی دیده شود زیرا مقاومت آن نسبت به استیل 304 کمتر است. در کل نرده استیل 201 برای مکان های سر پوشیده با آب و هوای خشک مناسب است و می تواند هزینه های اجرای پروژه نرده کشی را کاهش دهد بدون آن که نگران زنگ زدن فولاد 201 باشیم.

انواع مدلهای نرده استیل

نرده استیل شیشه خور

نرده استیل حصاری

نرده استیل 3 خط

 

نرده استیل شیشه خور

این مدل نرده استیل به دلیل اینکه به جای لوله استیل قطر 16 میلیمتر برای گارد محافظ از شیشه سکوریت در بین پایه های استفاده شده با نام نرده استیل شیشه خور شناخته می شود. اتصال شیشه ها به پایه های عمودی در این مدل بوسیله یراق u شکلی است که دارای دو فک ثابت و متحرک است. شکل پایه های در این مدل به صورت گرد از لوله استیل و چهار گوش از پروفیل استیل است. ضخامت شیشه در این نرده بین 8 تا 12 میلیمتر می باشد و نوع آلیاژ استیل نیز با دو کیفیت استیل 304 و استیل 201 است. نرده استیل شیشه خور از نظر استحکام و ایمنی بسیار با دوام می باشد و بر اساس ضوابط آتش نشانی از آن برای اجرای حفاظ بالکن و نرده راه پله استفاده می شود.