پله شیشه ای

پله شیشه ای

پله شیشه ای یک راه پله برای ارتباط بین دو طبقه با سازه ای زیبا، جذاب و شفاف شیشه ای است که در یک معماری مدرن و امروزی به عنوان نشانه و شاخص طراحی شناخته می شود.این راه پله با اتصالات استیل براق و پنل های شیشه ای منظم به طراحی ساختمان یک اثر کاربردی و هنری اضافه می کند که هر بازدید کننده ای به آن توجه خواهد کرد. وقتی صنعت شیشه پیشترفت پیدا کرد، ایمنی محصولات انها نیز به طور چشم گیری افزایش پیدا کرد.ایمنی پله شیشه ای اگر در مقام مقایسه باشیم به هیچ عنوان کمتر از راه پله های آهنی و چوبی نیست برای همین بسیاری از طراحان و معماران از جذابیت آن برای اضافه کردن یک عنصر جذاب و با ارزش در ساختمان های خود استفاده می کنند.

ساخت پله

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که پله های شیشه ای باید از استحکام بسیار زیادی برخوردار باشند و توانایی تحمل وزن‌های بالا را داشته باشند. پس برای ساختن پله هایی با استحکام بالا باید از شیشه هایی مانند شیشه سکوریت و یا لمینت استفاده کنیم.

طراحی این نوع از پله ها به شکلی اجرا می شود که بتواند هماهنگی با دکوراسیون و نمای داخلی و خارجی اطراف را فراهم آورد. در این میان بسته به انواع مدل اجرایی پله شیشه ای می توان رنگ بندی های یراق آلات را نیز انتخاب کرد. پله های که در ترکیب با استیل و آلومینیوم ساخته می شوند باید از بالاترین کیفیت استیل و آلومینیوم برخوردار باشند و امکان انتخاب رنگ های گوناگون نیز وجود دارد. در هر صورت به طور کلی طرح های این مدل از پله ها بر اساس ظاهر نهایی و نحوه اجرا به دسته های زیر تقسیم می شود:

حول محور

پله شیشه ای

 معلق

پله شیشه ای

 مستقیم

پله شیشه ای

گرد

پله شیشه ای

برآورد هزینه

عوامل دخیل در تعیین قیمت پله شیشه ای عبارت است از: متراژ و ابعاد کار، طرح و مدلی که انتخاب می شود، طرح اجرایی نیز دخیل است چرا که این مسئله تعیین می کند چگونه و چه مقدار یراق آلات مورد استفاده قرار گیرد. نوع شیشه سکورت و لمینت ، مات و سند بلات نیز مهم است. قیمت نهایی راه پله های جنس شیشه سفارشی ، طراحی شده بر اساس نیاز مشتری از یک پروژه به پروژه دیگر متفاوت است.

مکان های اجرا کجاست؟

راه پله شیشه ای را می توان در مکان های اداری و تجاری و مسکونی اجرا کرد. همچنین می تواند در هتل ها و لابی ها و ویلاها و روف گاردن ها و….. مورد استفاده قرار گیرد. به دلیل مزیت های زیادی که دارد طیف سیستم های اجرای آن نیز گسترده است. این نوع پله ها در سیستم ها و روش های متنوعی ساخته می شود که برای هر فضا با محدودیت های ابعادی و اجرایی گزینه مناسبی دارد، برای همین این محصول را در هر ساختمانی با هر ابعادی می توان اجرا کرد.

چرا بهترین انتخاب است؟

پله شیشه ای و تنها در چند کلمه خلاصه می شود: دوام و استحکام، زیبایی، امنیت و صرفه اقتصادی.

این پله اگر توسط گروهی حرفه ای اجرا شود می تواند استحکام بسیار خوبی را در مقابل فشار داشته باشد. از طرف دیگر آنچه ازخود نشان می دهد زیبایی وهنر تحسین برانگیزی است که تقریبا با محصولات دیگر راه پله بسیار خوب رقابت می کند و حتی بالاتر از آنها می ایستد.

یکی از موارد بسیار حیاتی و مهم نصب راه پله ها ایجاد امنیت است. پله هایی که با شیشه طراحی میشوند با استانداردهای بالایی نصب و اجرا می شوند که بتواند از پس این مهم بر بیاید. اما خیلی مهم است که گروه اجرا بسیار با تجربه و زبده باشند.

با اجرای این مدل از پله ها به راحتی می توانید از تحمل هزینه ها ناخوشایند تعمیر و تعویض در آینده گاها نزدیک در امان بمانید. اما برای محقق شدن این امر توصیه می کنیم از محصولات با کیفیت استفاده کنید به خصوص اگر محصول با نرده استیل و یا یراق آلات استیل و آلومینیوم ترکیب می شود.