نمای آجر خشک

نمای خشک آجر چیست؟

در روش اجرای نمای خشک آجر ، ملزومات نما بدون استفاده از ملات و با بهره گیری از اتصالات خاصی از طریق گیره ها و یراق آلات در کنار هم قرار میگیرند. به دلیل حالت الگویی اجرای این نما، سرعت اجرای طرح بالا بوده و قابلیت بهره گیری از اشکال هندسی و چندبعدی منظم و زیبا در آن وجود دارد. همچنین به دلیل عدم استفاده از ملات در اجرای نمای خشک آجری ، قابلیت کاربردی بالایی ساختمان های مرتفع داراست.

 

اجزای تشکیل دهنده در اجرای نمای خشک ساختمان

  1. فریم نگهدارنده آن
  2. عایق حرارتی
  3. فضای تهویه لازم
  4. اتصالات

 

مزایای اجرای نمای خشک آجری نسبت به سنتی

نمای خشک آجری اگر به صورت صحیح اجرا شود ونیازی به استفاده از ملات ماسه سیمان و… نداشته باشد مزایای بسیاری نسبت به نصب آجر نما به روش سنتی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. وزن کم
  2. زمان کم و سرعت بالا در اجرای نمای خشک آجری
  3. عدم نیاز به نیروی متخصص
  4. طول عمر بالای آجر نسوز و مرمت ساده آن

یکی از مهمترین مزایای اجرای این نما قیمت مقرون به صرفه برای خرید و نصب این آجرها می باشد. علاوه بر اینکه این پروژه ها در کوتاه مدت با کمترین نخاله اجرا و تمام می شود.

نه تنها از نظر قیمتی در زمان خرید و اجرا این آجرها مقرون به صرفه اند، بلکه دوام و ماندگاری بالای این آجرها سبب می شود هزینه نگهداری و ترمیم آن نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کند و برای مشتریان گزینه ای اقتصادی به شمار می آید. به ویژه اگر قصد دارید با هزینه ای معقول نمای ساختمان خود را بازسازی کنید.

قیمت اجرای نمای خشک آجری

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که روی قیمت اجرای این نما تاثیر گذار است:

نوع سازه ساختمان

سیستم و روش اجرای نمای خشک

ابعاد تایل ها مصالح رویه نما

میزان و تعداد برشکاری مورد نیاز

نوع و طرح نمای ساختمان و شکستگی های آن

ارتفاع ساختمان

موقعیت ساختمان